Typ...du vet... pling plong

    Inspirerad av TV serien The Mentalist prövade jag att skärpa sinnen genom att vara uppmärksamt på allt omkring mig.

Det var inte lätt men jag är ju en nybörjare! Så jag valde den bästa praktikplatsen man kan ha på detta mentalist PRAOande- Bussen nr. 11 på väg hem från jobbet. Perfekt, asså!

Ett gäng ungdomar klev på elvan och mentalist-övningen kan börja! Synen:
 Killen nr 1- lite kaxig och för lättklädd för vädret.
Killen nr. 2-blyg för han gömde sig bakom mössan, halsduken och en översized Cananda Goose jacka.

Tjej nr. 1- alldeles för mycket foundation, alldeles för kort kjol, fejk YSL väska, blond som en lejonhona och snygg som en puma.
Tjej nr 2- Punkig, punkt slut!

Jag fladdrar blicken lite här och där så att ungdomarna inte börja skrika:
"Vafaan glor du på, kärring!"
Blicken fastnade på en skylt där det står: "Mätt och Kåt" i teckensnitt Rockwell, storlek   mer än 72 . Hmmmmm, interesting!
I mitten av affischen var en stor tjock råtta. Runt om den var texter i storlek som mina avståndsglassögon inte kan dechiffrera. Medans jag försökte klura ut syften på affischen om den mätta  och kåta tjocka råttan, försökte mina 2 parabol antenn öron att klura ut vad ungdomarna babblade där bakom mig.
Hörseln:
"...de va liksom...du vet!"
"Ja, typ...så där är asså..."
"Elle hu....orka!"
" Jag ba, liksom....hallå! Och han ba liksom, #%&¤."
" Åaaa, orka, fattaru?"
Känseln:
Chauffören behöver dämpa på elementen. Det är ju ashett här inne. Det är ju plus grader ute!

Pling plong! Nej, det var ingen som ska kliva av. Den var min hjärnans signal. Jag kom just på att affischen handlar om att göra city rent och att kasta sopor där de ska vara annars råttorna blir mätta, tjocka och förökar sig snabbt! Yes, jag börjar känna mig som en mentalist men vänta, mina parabol antenn har svikit mig. Ungdomsnacket var verkligen svårt att analysera. Jag kände mig som en i den äldre generation som har lite svårt att hänga med de yngre!

"Nästa, Dementernasgatan"
Shiiiit, och så missade jag min hållplats. PLING PLONG!

"The Mentalist"- praktikantens betyg: Icke Godkänt

Åsikter
Postat av: sandyyy:D

haha vilken rolig konversation att höra på...?

sådär pratar dagens fjortisar_:

asså, liksom, daah, typ, baa urk...

jävligt irriterande

2009-03-10 @ 15:20:20
URL: http://andyri.blogg.se/
Postat av: Anonym

hahaha kändes jättesmidigt att fixa det till någon annans dator... :P

2009-03-10 @ 16:02:52
Postat av: Anja

Svar:

Haha nej, så fult tror jag inte att det är :)

2009-03-10 @ 16:18:55
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Sofia

coolt! kan du spanska ?;D

2009-03-10 @ 16:20:53
URL: http://chicflia.blogg.se/
Postat av: Jeanette aka Nettan

sv:jodå vi hade ganska kul utekväll...tills 2 av dom blev magsjuk :S men annars var det kul! :)

Jo jag tjänar på min artwork, och jag använder mig av photoshop 7.0 :)





haha vad kul at tätnka sådär som i the mentalist...coolt det måste jag göra nästa gång ;)







2009-03-10 @ 19:01:44
URL: http://jeanettesart.blogg.se/
Postat av: Anja

Svar:

Det hoppas man ju! :)

2009-03-11 @ 10:46:50
URL: http://originalet.blogg.se/
Postat av: Sofia

The mentalist är grymt bra! :D

2009-03-11 @ 18:31:34
URL: http://chicflia.blogg.se/
Postat av: Jeanette aka Nettan

sv: hehe en frustrerande konstnär..kan inte vara bra att vara det ;)

JA visst är det en terapi när man ritar...brukar oftast sätta mig ner och skissa när jag måste samla tankarna :)

2009-03-11 @ 19:12:58
URL: http://jeanettesart.blogg.se/

Skriv det du tycker:

Och du heter...
Kom ihåg mig?

[email protected]: (publiceras ej)

Och din blogg finns på...

Comments over here:

Trackback
RSS 2.0