Asiatisk är inte bara från Thailand

Jag var och irrar omkring på krogen häromhelgen och som förväntat är det alltid någon som kommenterar om mitt utseende (good and bad). Well, well, jag har bott i Sverige i 10 år och det har inte förändrats sedan den första gången min höger fot hamnade på svenska marken.
Anyways, tillbaks till Krogens toalett i Västerås! Jag och min kompis var tvungen att gå direkt till WC för att förbereda blåsan inför den stora och starka. Där hamnade vi i ett hav av blonda och brunetter som trängdes framför spegeln i försök att retuschera imagen.
Efter den sista droppe var det vår tur att trängas för "retouch" som jag till slut gav upp  efter några försök för jag såg ingen skillnad alls vad jag ens gjorde!
"Mäh gud vilket fint hår!" jag vände mig och sökte ögonkontakt och där stod hon vid tvättfattet. Mitt långt  hår(det når ner till den 5:e lumbar vertebrae = typ ryggkotan som är i höjd med höften) har nappat en kommentar. " Typiskt thailändskor!"
"Jag kommer faktiskt från Filippinerna."  sa jag och glömde totalt att tacka för komplimagen om mitt hår. "Ja, whatever det är same same." sa hon och försvann bakom toadörren på väg nog till Cosmopolitan eller Mariestad i kommunen Baren.
"Thaiare är buddhister och filippinare är kristna!" sa jag högt så att de andra jungfruarna som var kvar i havet kunde höra. Det var det enda diplomatisk statement jag kunde komma på för jag har ju inget ont mot thailändskor.
My point is, vi asiatiskor kommer inte bara från Thailand och vi är inte alls same same. It's as simple as that!
Men som sagt var, tjejens kommentar grundar sig bara på utseende och det kan jag förstå men mitt patriotiska ego var lite retad på hennes kommentar . När allt kommer omkring, så vill inte svenskor bli kallad norskor eller danskor.....eller???

Åsikter
Postat av: Bella

Ja, det är hemskt. skrämmande hemskt. Tänk att älska någon och veta när man går till galgen att ens folk tror att man är "onaturlig" och gör fel. jäkla orättvisa helvetes djävla värld. man ska få älska vem man vill...

2009-01-28 @ 22:26:19
URL: http://isabellaelisabeth.blogg.se/
Postat av: joyce

det hände samma med en kompis till mig , hatar det oxså att folk kan ej se skillnad mellan thai å filippin ! Mga bulag ks !

2009-03-10 @ 19:19:51
URL: http://kemmielynleysen.blogg.se/

Skriv det du tycker:

Och du heter...
Kom ihåg mig?

[email protected]: (publiceras ej)

Och din blogg finns på...

Comments over here:

Trackback
RSS 2.0